Oldal kiválasztása

A vizes vb hatásai kis hazánkra

2017. augusztus 11.


Szép és kommunikációs szempontból érdekes dolog, hogy egy-egy nagyobb esemény “összehoz” mindenkit. A márkák, a civil és nem civil, valamint non-profit szervezetek mind egyöntetűen fordulnak ilyenkor a magyaroknak fontos rendezvény felé, és kommunikálnak róla – saját (értékesítési, hírnév növelési) céljaikat félre téve úgymond egy jó ügy és a közösség érdekében. Ennek jó példája volt a 2016-os EB szereplés, de még jobb a 2017-es 17. FINA Vizes Világbajnokság.

A magyaroknak fontos események nem csak az embereket, hanem a cégeket, szervezeteket is összehozzák és ilyenkor a kommunikáció fő ismérvévé a hazaszeretet válik. A FINA fő támogatója a BP2017 Világbajnokságot Szervező és Nonprofit Kft., emellett olyan világhírű márkák képviselik a rendezvényt, mint a Nikon, az Arena fürdőruha márka, az Omega, a Samsung és a Telekom Magyarország, valamint világhírnevet szerzett olimpiai bajnoknőnk, Hosszú Katinka is a vizes világbajnokságot reprezentálja. Az Audi, a NaturAqua, a Mol és a Főtaxi szintén az esemény fő szponzorai voltak.

A Magyar Turisztikai Ügynökség is folyamatosan kommunikálta az eredményeket grafikákkal és háttérvideókat készített az eseményhez kapcsolódóan, mint a vízilabda válogatottal való beszélgetések, interjúk, műugró-szinkronúszó videók, ennek fényében vizsgálva pedig a vb sikeressége nyomán Magyarország turisztikai értéke is jelentősen növekedett.

A különböző versenyszámokat rengeteg magyar is figyelemmel kísérte, ezért a Magyar Turisztikai Ügynökség is kiemelt hangsúlyt fektetett az eredmények folyamatos közzétételére, megjegyezvén, hogy az úszás döntő számai és a férfi vízilabda válogatott meccsei mind teltházas nézőközönség előtt zajlottak. A magyarok kiemelkedően eredményes szereplését pedig nem győzték hangsúlyozni, ezzel is büszkeségüket fejezve ki sportolóink és a szervezők fáradtságos munkája iránt, ez egyfajta köszönetnyilvánítás is volt hűséges szurkolónk felé.

A Turisztikai Ügynökség felmérést is készített mind a balatonfüredi, mint a budapesti helyszíneken és megállapította, hogy a külföldi szurkolók elégedettsége rendkívül magas volt a magyarországi színvonal tekintetében. A megkérdezettek nagy hányada beszélt arról, hogy biztosan vissza fog térni országunkba. Ezen sporteseménnyel sikerült olyan vendégeket hazánkba csábítanunk, akik e nélkül a jeles esemény nélkül lehet más úticélt választanak.

Az ide látogatók 70%-a megnézte az impozáns és Európában is egyedülállóan szép Országház épületét. A látogatottsági rangsor 2. helyén a Budai Vár és a Lánchíd áll, ezután pedig a Vásárcsarnok épülete és a Hősök tere foglal helyet a listán. Magyarország ezúttal megmutatta a világnak, hogy sikeresen megrendezett egy ekkora volumenű sporteseményt.

A nyár további részében sem maradunk azonban híján az izgalmakat tartogató eseményeknek, augusztus 7-én elindult a FINA Masters VB, augusztus 9-én pedig a Sziget Fesztivál, melyre szintén kitelepül az MTÜ  a #HelloHungary szoborszerű szimbólum alatt, amely az Erzsébet téren egész nyáron ki van állítva és a beépített modern touchsreen-nel segít eligazodni a turistáknak fővárosunkban.