Oldal kiválasztása

Újraértelmeztük a nőnapot

2017. március 10.


Március 8-án a világ legtöbb országában megünneplik a nemzetközi nőnapot. A hölgyek köszöntésén túl azonban mi idén újragondoltuk az ezzel járó lehetőségeket.

Egyik kedves ügyfelünk, a Vodafone Shared Services Budapest esetében a nőnap nem is olyan egyszerű feladat. A márka hazai szolgáltató központjában 1800 kolléga dolgozik, akiknek több, mint a fele nő. Ezért már az sem 2 perces szervezés, hogy egy szál virágot nyújtsunk át mindenkinek, mi azonban idén csavartunk egyet a dolgon.

A VSS Budapest kiemelten foglalkozik az esélyegyenlőséggel, 2016-ban megkapta a Fogyatékosságbarát Munkahely elismerést is. Úgy gondoltuk, ez a szellemiség a nőnap kapcsán is visszaadható. Az alapötlet az volt, hogy olyan meglepetéssel készüljünk a hölgyeknek, amely kifejezi a vállalat törődését, illetve társadalmi felelősségvállalását. Ezért kerestünk olyan megoldást, ahol valamilyen formában a fogyatékkal élőket is be tudjuk vonni.

Így jutottunk el a Salva Vita Alapítvány, illetve a Jövőt nekik is Alapítvány segítségével a Tordasi Műhelyhez. Az intézmény Magyarország egyik legfontosabb fejlesztő- és rehabilitációs központja. Sérülésből gyógyuló, illetve fogyatékkal élő embertársainknak ad munkát, főként kézműves termékek készítésével. Egyik ilyen állandó termékük a kézzel készült papírrózsa. A virágot teljes mértékben kézzel, nagyrészt újrahasznosított anyagokból készítik a Műhelyben dolgozók. Ebből kértünk 1100 darabot, amely nem csekély mennyiség, de a Műhely elkészítette nekünk határidő előtt, méghozzá kifogástalan minőségben.

A művelet – természetesen – nőnapon teljesedett ki. A vállalat igazgatóságának férfi tagjai a nap folyamán felváltva ajándékozták meg a hölgy kollégákat. Minden igazgató más időpontban, és az irodaház más területén köszöntötte a nőket, amelyben 5 host volt a segítségükre.  Ez alatt belső kommunikációs csatornákon ismertettük a virágok hátterét a kollégákkal, átadva az üzenetet, ami a kezdeti választást is indokolta.

A visszajelzésekből kiderült, hogy sikerült többlet tartalmat adni a nőnapnak. Mind a vállalati kommunikációs kollégákhoz, mind pedig a Tordasi Műhelyhez érkeztek köszönő levelek. Ezek mind arról tanúskodtak, hogy nem feltétlenül kell több hetes kampány ahhoz, hogy belső kommunikációban sikereset és maradandót alkossunk.