Oldal kiválasztása

Színházkommunikáció szervezésében kaptunk szerepet

2017. február 10.


A kultúraközvetítésre mindig nemes feladatként tekintünk, hiszen olyan fontos értékeket tolmácsolhatunk tudatos formában az emberek felé, amelyekben mi is eltökélten hiszünk. A művészeti intézménykommunikáció területe az idei évben fontos kihívást ad a csapatunknak: a Nemzeti Színház kampányait tervezzük és menedzseljük. 2017 első kampányának témája az Úr komédiásainak darabja.

‘Színház az egész világ’ – tartja egy örök klasszikus. A kulturális jelentések egyszerre termékei és alakítói a társadalmi viselkedésnek, így hazánkban is kardinális a művészeti intézmények, azon belül is a színházak kommunikációjának tudatos szervezése. Magyarországon összesen 805 ezer fő látogat évente legalább kétszer színházi előadást*, így jelentős az a réteg, aki érdeklődik a magaskultúra iránt, tehát van kihez szólni. Persze a teljes társadalom érdekét szolgálná, ha ez a szám tovább gyarapodna.

A Nemzeti Színház a hazai kulturális élet egyik fontos bástyája, amit joggal tarthatunk nemzeti szimbólumként számon. Kevesen tudják, hogy a Színházat először gróf Széchenyi István álmodta meg. Mai formájában az intézmény 2002. március 15-én nyitotta meg a Duna partján kapuit. Az érdeklődők remek darabokat látogathatnak, és olyan ikonikus színművészek játékára ülhetnek be, mint például Udvaros Dorottya vagy Bodrogi Gyula.

A Színházzal az első közös munkánk keretében a Kossuth-díjas Bozsik Yvette rendezésében látható Úr komédiásainak kampányát indítjuk el. A darabban többek között olyan neves színészek szerepelnek, mint Nagy-Kálózy Eszter, Tompos Kátya, vagy Bakos-Kiss Gábor. A nagyszabású előadás Michel de Ghelderode belga drámaíró művéből, Assisi Szent Ferenc életének történetét főbb stációit mutatja be.**

A darab kampányának kreatívja

Médiafogyasztási kutatásunk mentén a darab kampányában a kültéri kommunikációra helyeztük a fő hangsúlyt: a főváros gyalogos és gépkocsiforgalmának legfontosabb gócpontjaira koncentráltunk. Citylight és metró mozgólépcsők közötti (balusztrád) platformokon helyeztük ki a rendkívül figyelemfelkető kreatívot. A fő cél, hogy látványos, de költséghatékony módon érjük el a közönséget, és minél többen látogassák a darabot.

Szeretettel ajánljuk az Úr komédiásait, amelynek bemutatója február 24-én lesz a Nemzeti Színházban. Ezt követően az előadást február 25-én, 26-án és március 1-jén láthatja a közönség.

 

Forrás:

*TNS Hoffman – TGI 2015/3-4 2016/1-2

**www.nemzetiszinhaz.hu (2017. február 9.)