Oldal kiválasztása

REKLÁMCSINÁLÁS GOOGLE MÓDRA

2018. január 02.


MI FÁN TEREM AZ ADWORDS?

A  Google AdWords mai állapotába egy több, mint 12 éves Google történet végére érkezett meg. Az AdWords felülete 2018. év elején ismét megújul, egy dinamikusabb kezelőfelületet kap. Ennek apropóján tekintsünk vissza a múltba, és nézzük meg, hogy a Google milyen fejlesztéseket hajtott végre indulása óta.

A KEZDETEK

A Google.com 1997-ben indult – Te akkor mivel kerestél? Voltak hazai alternatívák, mint pl. az altavizsla, ám keresési eredményeik és működésük nagyon korlátozott volt.

„Túl sok a keresési eredmény, és Te sehol nem vagy? Fizess, és elől leszel!” – 2000. ősz: Megszületett az AdWords! Szinte már az első időszakba rájött Larry Page és Sergey Brin – a Google alapítói – hogy a keresőben lévő potenciált hozan lehetne pénzé tenni: Fizetett keresési hirdetésekkel.

„Ugyan már! Én csak akkor akarok fizetni, ha kattintanak is a weboldalamra!” – 2002. tél: Bevezetik a CPC lehetőségét. Ez a pont a kattintás alapú fizetett hirdetések történetének kezdete.

„Tök jó, hogy van weboldalam, és fizetek is a Google-nek, hogy forgalmat hozzon rá, de jó lenne ezt pontosan látni!” – 2005. ősz: Megszületik a Google Analytics

„De jó lenne nem eltévedni, vagy a PC-men megnézni, hogy LA-ben hol van a reptér a belvároshoz képest! A legutóbbi költözéskor a papír térképet úgy elpakoltam, azóta se tudom, hol van” – 2005. ősz: Google Maps

„Már van otthon netem, úgy néznék cicás videókat, és 50 cent új klipjét se csak az MTV-n akarom megnézni” – 2006. tavasz: YouTube. Korszak válltás a zenehallgatásban, de mehetünk tovább is: az emberek médiafogyasztási szokásai is itt kezdtek megváltozni, köszönhetően pl. a YouTube létrejöttének is.

„Mi az az idegesítő reklám már itt is?!44!!!” – 2007. Nyár: Az első YouTube reklámok megjelennek, ez a reklámozási lehetőségeket is nagyban befolyásolta. Előbb szöveges formát engedélyezett, mert ezt ismerték a hirdetők, ill. erre adott lehetőséget a felület, de idővel ezek tovább bővültek.

„Ez az oldal meg honnan tudja, hogy én a hajvasalókat nézegettem tegnap a neten?” – 2010. tavasz: Elérhető a remarketing a Google Display hálózatán – ezzel olyan retargeting lehetőségekhez jutottak a hirdetők, hogy az online kereskedelmük hatékonysága sokat javulhatott – ám ahhoz jól is kellett használni ezt a lehetőséget!

Ezt követően rengeteg technikai fejlesztéssel jött elő a Google, amikkel segítették a hirdetők dolgát, valamint a jobb célzást és a felhasználókhoz való eljutást.

A KÖZELMÚLT

2016-ban bevezette a Google a ‚mobile-first’ filozófiát, ami odáig vezetett, hogy 2016. novemberében sokan azzal szembesültek, hogy hirdetéseik nem, vagy csak alig jelennek meg a Google AdWords segítségével. Ez 2018-ra még látványosabban megjelent.

„Jobb eredményeket hoz a facebook hirdetés? Hirdessünk ott még többet” – 2016. szeptember: egyre többen már nem hirdetnek a Google-ben. Ekkor látszódott a Google Helpdesk részéről is a felismerés: a hirdetőik jelentős hirdetési budget-et tesznek át más PPC csatornákra is. Itt próbálják visszacsábítani a hirdetőket az AdWords-re, és így egy mezei hirdetőnek is még nagyobb segítséget adnak kampányai kezeléshez.

A 2017-es trendeket tekintve megállapítható, hogy csökken a klasszikus kereső hirdetések mértéke, erősödik a GDN Remarketing célzás fontossága és lehetőségei, valamint a YouTube reklámok száma nő.

A JÖVŐ

A fenti történeti áttekintés után kíváncsian várjuk 2018-at, ahol egy megújult Google AdWords felületen dolgozhatunk ügyfeleink sikeres kampányain! 🙂