Oldal kiválasztása

#Mystory, a digitális pillanatkép

2016. április 26.


Napjaink rohanó világában szinte semmire sem marad időnk és gyakran úgy érezzük, hogy lemaradunk valamiről, ezért folyamatos kapcsolatban akarunk állni a világgal, és fenntartani a kommunikációt mind a barátainkkal, mind a közösségi média ismerőseinkkel. Tulajdonképpen a velünk történő eseményeket szeretnénk kommunikálni a világ felé lehetőleg minél több platformon, hogy az minél több emberhez eljusson.

A mobilpiac láthatóan az emberek digitális elérésének legkisebb közös többszöröse, az azonnali üzenetküldés ebben a legalapvetőbb funkciók egyike. Ezek személyes üzenetek, tehát mondanivalónk csak a célszemélyt éri el, nem általánosságban közlünk információkat. A specifikusság a lényeg. Azonban a szöveges üzenetek egy idő után általános magunkról közölt helyzetjelentésként Twitter bejegyzésekké váltak, melyeket így bárki nyomon követhetett.

Idővel azonban az Instagram és a Facebook egyre nagyobb terjedésével az írott szövegeket felváltották a képek, melyekkel szavak nélkül tudattuk a világgal, mi történik épp velünk. Ennél a pontnál sokan gondolhatták, hogy elértük a kommunikáció csúcsát a közösségi médiában, amikor is megjelent a Mystory.

Legyen szó képekről, videókról bármilyen formában megoszthattad éppen mi történik veled. Két feltétellel, ha akkor készítetted a képet és elfogadod, hogy el fog veszni, mert csupán 1 napig látható követőid számára, ezen felül az újdonság varázsával hat, hogy meg tudod nézni, ki csekkolta a videódat, tehát kihez jutott el az üzenet, amit kommunikálni szerettél volna. Vagyis könnyen megtudhatod ki kíváncsi rád és ez vica versa működik. Egyfajta nyomás alatt állsz, hogy megnézd te is amilyen tartalom érdekel, mert el fog tűnni.

A megoldást az Instagram kezdte el alkalmazni először, melynek felhasználói száma 2016 júniusában elérte az 500 milliót. Azután ezt átvette a Facebook üzenetküldő alkalmazása, a Messenger, és végül maga a Facebook is, ami talán már az előző kettőt elfogadóknak is túlzásnak bizonyult, emiatt számtalan meme született a témában. A Facebook felhasználói tavaly nyáron elérték az 1,79 milliárdot világszerte.

Tulajdonképpen a Viber és a Whatsapp, mint üzenetküldő megosztások elkezdtek háttérbe szorulni, egyszerűbbé vált egyetlen kattintással képüzenet formájában megosztani szinte bárkivel, ami épp történik velünk. Ez is a kommunikáció egy modern formája, azonban mondanivalónk személyes jellege elveszhet valahol útközben. Minél több és több információt szeretnénk közzétenni magunkról a külvilág számára, mert attól félünk, hogy lemaradunk a népszerűségi versenyben és nem leszünk elég érdekesek. Ebben segít a Mystory, hiszen a 24 óráig elérhető tartalmak exkluzivitást szállítanak a usereknek.