Oldal kiválasztása

Magyar Posta és a gasztronómia

2015. november 22.


Magyar Posta, Vatera, Nosalty. Három teljesen különböző brand és profil, egyvalami mégis összeköti őket, mégpedig a Magyar Posta MPL fixponti csomagátvétel kampányának – a látszólagos különbözőség ellenére – egy igencsak natívvá sikerült hirdetési megoldása.

Nézzük a kiindulóhelyzet:

Adott egy szolgáltatáscsomag, melyet a Magyar Posta Logisztika (MPL) szolgáltatásai, vagyis a fix átvételi pontok, házhozkézbesítés és csomagautomaták tesznek ki, feladat pedig a szokásos, az MPL széles átvételi hálózatának népszerűsítése és forgalmának növelése.

Adottak továbbá az együttműködő parterek: Vatera, Decathlon, Extreme Digital, Régió Játék, Office Shoes. Ezek a márkák ugyanis az MPL újonnan szerződött fontos parterei, akikkel együttműködve kelt életre a kampány, annak érdekében, könnyen tudatosítható lehessen milyen webshopokon is kérhető kiszállítás az MPL pontjaira.

Mindemellett pedig adott egy, a fentiekre releváns kreatív, melyen az MPL, az együttműködő parterei (idegen hirdetők), és leginkább egy nőies üzenet, tartalom található.

A Magyar Posta küldeményforgalmi szolgáltatásainak egyik fontos szegmense a belföldi csomaglogisztikai tevékenység. Az MPL brand alatt ismert csomagátvételi pontok az országban mindenhol elérhetők. A legnagyobb belföldi hálózattal rendelkező szolgáltatóként több mint 2650 PostaPonttal, 125 MOL PostaPonttal, 265 Coop Postaponttal és 50 Posta Csomagautomatával rendelkezünk.

mpl_op-300x143

Megoldásunk:

A médiastratégia felállításakor életstílusjellemzőket és receptív élethelyzeteket figyelembe vevő médiahasználati szokásokat elemző médiakutatásokra és szoftverekre alapoztuk. Miután tehát definiáltuk, hogy a kampány célcsoportját – a webshopvásárlókat tekintve, illetve a kreatív tartalmából kiindulva – inkább nők adják, meghatároztuk azon platformok halmazát a médiamixben, melyek a célcsoportot legnagyobb hatékonysággal érik el. A Nosalty.hu a médiaterv egy platformja lett tehát. A Nosalty.hu tematikájától függetlenül jellemzően női olvasótáborból áll, továbbá saját webshoppal is rendelkezik, ezért nem csak a TGI szerint, de tapasztalati úton is realizáltunk egy várakozást, miszerint nagy arányban érhetjük el épp a webshopvásárló női célcsoportot egy jól irányított hirdetéssel ezen a felületen.

Miután viszont felállítottuk a célok és célcsoportok számára releváns médiamixet, és azon belüli médiaplatform-struktúrát, a médiaplatformokon lévő megoldási arzenálból már igenis élhetünk kreatív megoldásokkal, ha a kampány erre lehetőséget ad, ez pedig igencsak adott.

Hogyan lett tehát a célcsoportra releváns nosalty.hu felület kreatív natív megoldás?

Adott volt tehát immár a célcsoportra, annak életstílusjellemzőit és médiafogyasztási szokásait tekintve egy releváns médiaplatform. A nosalty.hu platformon viszont nem egy AV / CT-mixet vagy napi-fix hirdetést vásároltunk, hanem az itteni célcsoportot a legmélyebben szerettük volna bevonni az MPL világába, ezt pedig nyilván úgy tehetjük meg, ha a platform maga mutatja be az MPL felhasználást. És hogyan tudja egy főzős weboldal bemutatni az MPL-lel való csomagátvételt? Ha maga rendel valamit MPL-lel azon partneroldalak közül, mely illeszkedik a főzés világába (így lett a Vatera az öt partner közül), vagy megkéri a felhasználóit, hogy rendeljenek ők erről a webshopból.

Mindkét megoldás még mindig elég agresszív üzenet, ezért csavartunk rajta még egyet aprót, és a megoldás a következő lett: a Nosalty saját szakácsa-szerkesztője, az ízHUSZÁR regisztrált a Vaterára, feltöltötte saját, rajongói által ismert és kedvelt, hőn áhított főzős eszközeit, és a nosalty egy direkt erre a célra készített microsite-ján (http://www.nosalty.hu/mpl) felhívta követői figyelmét az általa nyújtott kedvességre, vagyis arra, hogy most az ő szeretett konyhaeszközeit szívesen nekik adja, készítse el bárki az ízHUSZÁRTÓL tanult konyhatrükköket pont azokkal a konyhaeszközökkel, melyekkel ő is tette.

Az MPL ott jött a képbe, hogy:

  • Természetesen a microsite MPL brandinget kapott, és nem csak képben, de szövegében is ajánlja, hogy MPL-lel érdemes hazaszállítani a Vateráról megrendelhető ízHUSZÁR relikviákat.
    mpl_screen_1-300x190
  • Emellett pedig minden, az akcióhoz kapcsolódó tartalomba is beleszőttük az MPL-t.
    • Az MPL ott volt például a vatera.hu azon oldalán ahol az ízHUSZÁR termékeire licitálni lehetett, mert az ízHUSZÁR a termékleírásban, és átvételi lehetőség leírásban maga ajánlotta, hogy MPL-lel vegyék át a hőn áhított konyhaeszközt:
  • De az MPL ott volt például minden, a microsite-ra terelő tartalmon is, mely terelő tartalmak tekintetében természetesen ügyeltünk a natív kontent megtartására, arra, hogy az ízHUSZÁR kedvességét ajánljuk ezekkel is elsősorban, és még mindig ne a „durva” kreatívot kapják az olvasók:mpl_screen_2-300x190

Ez a microsite-alapú megjelenés elég vicces és figyelemfelkeltő, illetve natív ahhoz, hogy a felhasználók játszva, és kedvencüktől tanulva személyes ajánlással szívják magukba az MPL előnyeit. Továbbá azáltal, hogy a micrositera terelünk forgalmat bannerek, nosalty Facebook posztok, nosalty PR cikk és hírlevél (stb.) segítségével (ügyelve annak natív tartalmának megtartására) segítettünk beindítani a virális terjedését is.

A kampányról kisfilmet is készítettünk.