Oldal kiválasztása

Ezüst-díjasok lettünk a CMA-n

2015. június 11.


Az AXN-en futó Hannibal sorozatot népszerűsítő kampányunk keretében a főhőst egy teljesen új célcsoport felé, egy teljesen új megvilágításban kommunikáltuk. A kampány révén a Content Marketing Award (CMA) versenyén Hannibal Lecterrel a dobogó második fokára léphettünk.

Hannibal a konyhában

Dr. Hannibal Lecter nem csupán pszichopata, de gasztrozseni is. A hűvösen elegáns sorozatgyilkos nem sok emberi vonást tud felmutatni, viszont amikor főz, a karakter megtelik élettel. Az AXN kiemelt sorozatsztárja ennélfogva szakácsként regisztrált Magyarország legnépszerűbb receptoldalára, a nosalty.hu-ra. A portálon Hannibal eredeti „belsőséges”, vagy éppen „véres” receptekkel, a kannibalizmus titkaival és különleges fortélyokkal, például az agyagban sütés módszerével borzolta fel pillanatok alatt a webszakácskönyv követői mindennapjait.

A kampány fő marketingcélja abban állt, hogy növeljük a sorozat nézettségét. Ezt úgy kívántuk elérni, hogy új köntösben tematizáltuk a pszicho-thriller/horror sorozat főhősét. A sorozat célcsoport-bővítése szempontjából a férfi rajongók mellett, ezúttal a női nézők száma növelését szerettük volna eszközölni. Az új szegmens számára Hannibál új arcát kommunikáltuk, és a gasztrozseni egyedi módon vezette be őket a kulisszatitkaiba. A pszichopata gasztrozseni, Dr. Hannibal Lecter tehát elérkezettnek látta az időt, hogy a magyar ínyencekkel, de leginkább a női nagyközönséggel is megossza konyhai praktikáit.

A divatdiktátor pszichopata

A sorozatra jellegzetes képi világgal, kameraállásokkal, ruházatokkal bír, Dr. Hannibal Lecter hűvös eleganciája pedig magával ragadó. A kegyetlen és brutális emberölési szokásaival szemben Hannibal öltözete stílusos és kifinomult. A női közönség megnyerése érdekében Hannibalt egyúttal az új köröm-divatdiktátor posztjára is állítottuk. „Ha már ugrunk, akkor csobbanjunk nagyot” – vágott bele a kampányba ezzel a jeligével a Zanzibár énekesnője, Terecskei Rita. A minden vagányságra nyitott Terecskei Rita kipróbálta, milyen műkörmöt viselni. Az extrém stílusú énekesnő esetében a klasszikus dizájn szóba sem jöhetett. Rita körmeire a Hannibal című horrorsorozat által inspirált háromdimenziós koponya, fehér rózsák és agancsok kerültek.

Rita mellett a Fashion Victim írója, Tóth Enikő is nyitott az extrém trendekre, így hozzáöltözött a Hannibal című horror sorozathoz, sőt különleges véres-agancsos manikűrt is csináltatott magának. A divatblogger bevonása és a női témába burkolt „Hannibal-stílus” a sorozatot a nők számára kétségkívül „fogyaszthatóbbá” tette. A kampány során a BrillBird Europe Kft. volt segítségünkre, a két híresség körmei Hannibal által ihletett dizájnt, illetve manikűrt a csapat biztosította. Mindemellett a cég saját manikűrösei körében meghirdetett egy „tip-box” versenyt is, amely keretében az AXN sorozatok által ihletett műkörmöket adhattak le pályázati anyagként a manikűrösök. 

A kampány pályázati anyagával a 2015-ös CMA verseny Művészet, szórakozás kategóriában a második helyezést értük el.