Oldal kiválasztása

Élménymárkák Konferencia

2017. május 31.


A termékelőny önmagában nem garantálja a piaci sikerességet. A márkaélmény kialakítása, felépítése, az ezzel kapcsolatos gyakorlati kérdések évek óta foglalkoztatják a marketingeseket. Az idei Márkaépítés Konferencia arra kereste a választ, hogy az egyedi/egyszeri márkaélményen túl vannak-e olyan „élménymárkák”, amelyek ezt a gyakorlatban is hitelesen, professzionális módon képesek megvalósítani.

Könnyen beazonosítható márkaélményt kínál például az utazás vagy a kultúra, de lehet-e élmény például a bankolás. A Kongresszuson előadások hangzottak el a legsikeresebb márkaélmény-építőktől, és a Coca-Cola, a Deutsche Telekom, a Ford, az IBM, a Milka, a Provident vagy a Top Joy példáin keresztül feltérképezhettük, mely területeken működik igazán a márkaélmény. Ezek mellett fontos témaként volt jelen a digitális világ és a márkaélmény viszonya is. A kongresszuson nem csak mi vettünk részt, de egyik nagy ügyfelünk, a Magyar Turisztikai Ügynökség is, Bánhegyi Zsófia vezérigazgató-helyettes „Országok márkázása a turisztikai versenyben” című előadásával.

Márkaépítés kapcsán különösen izgalmas téma, amikor a termék egy ország, vagy földrajzi régió. Az előadásból kiderült, hogy hatalmas szerepe van egy ország turisztikai versenyképességében annak, hogy milyen márkaértékeket tud megjeleníteni magáról, hogy milyen csatornákat választ üzenetei célba juttatásához és miként kezeli meglévő adottságait. A tudatos országmárka-építés útján sok ország már jó néhány évvel ezelőtt elindult. Magyarország nincs elkésve, de nem is áll jól ebben az imázsépítésben. Szerencsére minden körülmény adott most ahhoz, hogy komoly munka kezdődjön meg ezen a területen mind az ágazatban megjelenő források bősége, mind a szakmai keretrendszer, mind a magyar turizmus folyamatosan javuló eredményessége miatt. Ezt felismerve indította el a Magyar Turisztikai Ügynökség az új magyar turisztikai országmárka kidolgozását célzó projektjét, amelyben arra törekszik, hogy megjelenítse azokat az élményígéreteket, amelyeket ma Magyarország magába foglal.

Ebben a munkában is az MTÜ partnerei leszünk!