Oldal kiválasztása

Egyszer volt, hol nem volt…

2017. május 09.


A kommunikációs trendek folyamatosan változnak, ami tegnap még működött, azzal ma már nem tudjuk kellő hatékonysággal elérni a célközönségünket. Azonban, ha nyomon követjük a változásokat, akkor észrevehetjük azokat a megoldásokat, melyekkel tarolhatunk.

Az egyik ilyen módszer a storytelling, avagy kreáljunk sztorit. A legtöbb vállalat és brand felismerte már a történetmesélésben rejlő potenciált, ami megjelenhet mind a külső és belső PR-ben, a márkabevezetésben, -építésben és eladásösztönzésben, de akkor is, ha csak előadást tartunk vagy blogolunk. Bármelyik cipőben is „járunk”, fontos, hogy emlékezetesek legyünk.

Minél személyesebb és részletesebb a történetünk, annál könnyebben tudunk kapcsolódni és közel kerülni a fogyasztókhoz. Ha pedig elég jó a sztorink, akkor az online felületek és social media platformok előretörésének köszönhetően vírusként terjed tovább.

Mi tesz egy sztorit naggyá?

Egy jó sztori emóciókat, kapcsolatot vált ki a mesélő, a történet és a hallgató között, kalandra hív és szórakoztat. Akkor lesz sikeres egy történet, ha karakteres és bár van eleje, vége, mégsem mond el mindent, hanem elgondolkodtat. A fogyasztó magának érzi és kötődik hozzá érzelmileg.

A storytelling nem egy tündérmese és nem is varázslat, csupán egy jól átgondolt kommunikációs „fogás”, amivel hatékonyabbak lehetünk, mint az elcsépelt marketingszövegekkel, és igazi szeretett márkát alakíthatunk ki.

Mi a Te sztorid?