Oldal kiválasztása

A virtuális asszisztens

2017. szeptember 28.


A fogyasztók kezdetben a cégek weboldalairól, hírleveleiből értesülhettek a legfrissebb híreikről, aktuális ajánlataikról. Később a vállalatok felismerték a közösségi média erejét és létrehozták saját oldalaikat – Facebookon és Instagramon. Mára pedig létrejött egy eszköz, mellyel még közvetlenebb módon érhetik el potenciális vásárlóikat: chatbottal. De mi is az a chatbot?

A chatbot nem más, mint egy szolgáltatás, mely mögött egy mesterséges intelligencia áll. Egyszerűen megfogalmazva: egy virtuális asszisztens, aki a nap minden percében a fogyasztók rendelkezésére áll. A felhasználók a chat felületeken keresztül léphetnek vele kapcsolatba és a vállalatok a felület segítségével akár „hírlevelet” is küldhetnek.

Miért érdemes használnod a chatbotokat?

Magyarországon közel 6 millió Facebook felhasználó van, melyből 70-80% használja a messenger alkalmazást is. Kétségtelen, hogy mára a Facebook kötelező eleme szinte minden integrált kampánynak. Havonta jelenleg 100 000 aktív chatbotot tartanak számon csak a Messenger felületén. S statisztikák alapján az elküldött üzenetek 75%-át el is olvassák a címzettek.

A legfőbb előnye, hogy személyre szabottan működik, a vállalatok (potenciális) ügyfeleiknek, partnereiknek – miután azok engedélyezték-, napi szinten ajánlatokat, híreket küldhetnek, vagy ügyfélszolgálati feladatokat láthatnak el. Ezáltal nem csupán nagyobb sikerrel szólítják meg az embereket, hanem növelhetik cégük reputációját, elérését, és bevételüket.

A SnapTravel is felismerte a chatbotban rejlő lehetőségeket. Céljuk az volt, hogy a legegyszerűbbé tegyék a hotel foglalást. Az ötlet bevált, kevesebb mint egy év alatt 1 millió dolláros bevételt hozott nekik a Messenger felületén futó chatbot.

A chatbot jövője

Amit most látunk, az csupán a kezdet. A chatbotok folyamatos fejlesztéseken mennek keresztül, így a használati lehetőségei, illetve a chatbotok funkciói is változnak, egyre közelebb hozva őket a felhasználókhoz. Míg ma elsősorban a szöveges és képes tartalmak küldése, az ügyfélszolgálati feladatok ellátása jellemző a chatbot-okra, a jövőben ez teljesen megváltozhat.