A magyar YouTube legnagyobb sztárjai népszerűsítik az e-sportot

2018. március 22.

A V4 Future Sports Festivalt négy játéknemben rendezik meg a BOK csarnokban március 23-25. között. A nagyszabású eseményt hazánk legismertebb youtuberei is népszerűsítik.

Manapság nincs kampány influencer nélkül. De kik ők? Sportolók, énekesek, művészek, bloggerek vagy vloggerek? Igen és nem; ma már az utca embere is véleményvezérnek számít a közösségi média felületein. Az utóbbi években a magyar piac is felfigyelt rájuk és előszeretettel vonja be őket kampányaiba és reklámjaiba, hiszen vitathatatlan tény, hogy a fiatalokat elsődlegesen nem feltétlenül a TV képernyője előtt érjük el.

én már biztosan ott leszek a V4 Future Sports Festival-on, kivel találkozom majd? 🙃🖤 #hirdetés #v4futuresportsfest

Kovács Zsolt (@akovacs_zsolti) által megosztott bejegyzés,

Tudjuk, hogy az emberi kíváncsiság nem ismer határokat. A fogyasztók szeretik nyomon követni mások mindennapjait, szokásait, hobbijait és sokat adnak a véleményükre, tapasztalataira. Sőt, gyakran a hallottak, olvasottak alapján hozzák meg vásárlói döntéseiket. Ezt használja ki az influencer marketing. A legfőbb ok a közvetlenség, hiszen ezeket az embereket nap mint nap látjuk, tudunk minden lépésükről, amelyből kifolyólag már-már úgy érezzük, hogy jóban vagyunk velük, vagy akár a barátaink is lehetnének, hiszen azonos az érdeklődési körünk. Ez okból kifolyólag elköteleződünk mellette és adunk a szavára, valamint hajlandóak vagyunk megvenni azokat a termékeket, amelyeket ő hord vagy használ.

Általában a YouTube- és az Instagram-influencerség kéz a kézben járnak: ha az egyik platformon jelen van, a másikon is legalább annyira aktívnak kell lennie, hiszen a fiatalok mind a két közösségi médiafelületet előszeretettel használják. A követők folyamatos információéhségének folyamatosan eleget kell tenniük a véleményvezéreknek. Ez a hirdető cégeknek is jó, hiszen így több platformon is tudják reklámozni termékeiket.

Hazánkban is egyre népszerűbbek az influencerek, főleg a youtuberek; a legsikeresebbek már több százezer feliratkozót tudhatnak a táborukban. Közülük is nagy rajongásnak örvendenek az olyan videósok, akiknek a tematikájuk valamilyen formában kapcsolódik a számítógépes játékokhoz, a filmekhez, vagy magához a videózáshoz, így nem meglepő, hogy többen is a V4 Future Sport Festival hivatalos hirdetői között vannak. Szirmai Gergő és Kiss Imre csatornája, a Game Day Iroda 141 ezer feliratkozóval rendelkezik, fő profiljuk pedig a számítógépes játékok tesztelése. Szalay Isti vlogger, ő mindenről beszél, ami érdekli őt és a 296 ezer követőjét. Videójáték Zsolti és Beniipowa is hasonló tematikájú csatornát vezet, mint Gergő és Imre; előbbit 179 ezer ember nézi, utóbbit pedig 375 ezer. Az esemény hirdetői között megtalálhatjuk Pamkutyát is. A duó évekkel ezelőtt zeneparódiáikkal vált ismertté, ám mostanában előszeretettel vlogolnak ők is 787 ezer nézőjüknek.

Az ő színrelépésükkel nem csak a V4 Future Sports Festivalt népszerűsítjük, hanem az e-sport itthoni megismerését és elterjedését is erősítjük. Ezen célok eléréséhez pedig a fentebb említett videósok platformjait hívjuk segítségül; az influencerek már elkészítették promóvideóikat az eseményről, valamint a gála hétvégéjén a helyszínről fognak élő videóbejelentkezéseket csinálni és posztolni Facebook-ra és Instagramra.